10 טיפים לגולשים מתחילים

10 טיפים לגולשים מתחילים

אם תשאלו כל גולש סקי מהי החופשה השנתית האהובה עליהם, הם בטח יענו שזו תהיה חופשת סקי. זה ספורט כל כך מהנה ומרגש ובנוסף קיים הבונוס שכל זה מתרחש בסביבה הררית יפה במיוחד!

עם זאת, ללא מעט הכנה אתם יכולים בקלות לבלות יותר זמן על הישבן מאשר בגלישה במורד ההר. אם אתם חושבים על סקי בפעם הראשונה, קח בחשבון את עשרת העצות האלה לגולשים מתחילים.

1.   תבצעו מחקר מקדים

אם אתם קוראים את המאמר הזה, אתם כבר בכיוון הנכון. כמו רוב ענפי הספורט, יש כמה כללי בטיחות והנחיות שצריך לזכור, אבל הם די פשוטים ודורשים רק היגיון בריא ונימוסים טובים. כמו כן, חשוב מאוד להצטייד בביגוד וציוד סקי מתאימים.

למתחילים, אין צורך בביגוד קצה, אבל הוא אכן צריך להיות איכותי וייעודי לסקי. מאמר זה יציג כמה רעיונות שיעזרו לכם להתחיל ברגל ימין וקצת ידע בסיסי ומועיל כדי להפוך את החוויה הראשונה שלכם למהנה.

2.   תגיעו מוקדם

אם אתם חושבים להצטרף לחברים או למשפחה שכבר גולשים מנוסים, עשו לעצמכם טובה והגיעו מוקדם מהם אם אפשר. זה ייתן לכם את ההזדמנות להתרגל, לבדוק את הציוד שלכם והכי חשוב, לקבל כמה שיעורים.

זה כיף גדול להיות בהרים עם החברים או המשפחה הקרובה, אבל יש הבדל ענק אם אתם יכולים לגלוש בביטחון והנאה במדרונות . ניסיון לעמוד בקצב מהיר מידי או להתמודד עם מדרונות קשים מדי עלול להסתיים רע.

3.   סבלנות

לגולשים חדשים רבים יש נטייה לדחוף את עצמם חזק מדי, מהר מדי. אמנם אין צורך להיות זהירים מדי, אבל אתם לא רוצה להיות מלאים בביטחון עצמי יתר על המידה. במקרה הטוב, זה יכול להוריד את הביטחון העצמי שלכם ולהאט את ההתקדמות הכללית, אבל זה יכול גם לגרום לפציעה חמורה.

התקדמות מהירה מדי גם מונעת ממכם להתרכז בטכניקה נכונה, שכדאי ללמוד אם אתם כן רוצים להמשיך וללמוד איך לגלוש כמו שצריך. זה חכם לקחת את זה לאט וקל בימים הראשונים !

4.   ביגוד סקי עובד הכי טוב בשכבות

כפי שאנשים אומרים לעתים קרובות, “אין דבר כזה מזג אוויר גרוע, רק בגדים גרועים.” למרות שזה אולי לא לגמרי נכון, יש היגיון מאחורי זה. אם תלבשו את הבגדים הנכונים, תוכלו להישאר בטוחים ונוחים כמעט בכל מזג אוויר. כשאתם מתכננים את חווית הסקי הראשונה שלכם, ודאו שאתם אורזים את הבגדים הנכונים.

האסטרטגיה התלת-שכבתית היא בדרך כלל הטובה ביותר. אתם מתחילים עם שכבת בסיס שנועדה לשמור אתכם יבשים על ידי נידוף זיעה מהגוף. השכבה האמצעית נועדה לחמם על ידי ויסות טמפרטורת הגוף (בדרך כלל עשויה פליז או צמר).

השכבה החיצונית צריכה להיות מעיל עמיד למים ורוח כדי להגן עליכם מהרוח ולהרחיק את הנוזלים מהשכבה השנייה שלכם. שכבה חיצונית זו צריכה להיות גם נושמת על מנת לאפשר ללחות לצאת החוצה.

5.   שכרו ציוד

אם אתם כבר מתרגשים להתחיל ספורט חדש, זה יכול להיות מפתה לקנות את הציוד היפה והחדש ביותר. חכו עם זה.תמיד כדאי לשכור ציוד לחופשת הסקי הראשונה שלכם. מגפיים לוחצות, מגלשיים קצרים, מקלות ארוכים מדי – כל אלה דברים הם תופעות נפוצות כאשר עושים סקי בפעם הראשונה ולכן מומלץ להתנסות עם מגוון של ציוד גלישה לפני רכישה של סט כזה.

בנוסף, לרוב חנויות ההשכרה יש ציוד חדש בכל עונה. המשמעות היא שלא תתקעו עם מגלשיים מיושנים. ככל שאתם משתפרים, אתם יכולים לשכור מגלשי סקי ומגפיים עם ביצועים גבוהים יותר. כמו כן, לא כדאי ללמוד סקי על מגלשיים סופר נוקשים ובעלי ביצועים גבוהים.

6.   לא לשכוח מים ונשנושים

תזונה נכונה היא המפתח לכל ענפי הספורט, כולל סקי וסנובורד. בחירת המזון והשתייה הנכונים תעזור לכם להתאושש מהר יותר, לשמור על לחות ולוודא שיש לכם הרבה אנרגיה לאורך היום.

האפשרות הטובה ביותר היא לארוז כמה חטיפים כגון פירות, אגוזים ושוקולד כדי שתוכלו לשלוף אותם כאשר אתם צריכים אותם ולזכור לעצור לשתות מדי פעם. את האלכוהול עדיף להשאיר לזמן המנוחה בערב במלון ולא לשתות כאשר אתם על ההר.

7.   תתחילו להתאמן לפני

בעוד שאנשים ברוב רמות הכושר יכולים ליהנות מסקי ברמה מסוימת, ככל שתהיו בכושר יותר, כך תלמדו מהר יותר ותוכלו להתקדם. אם אתם מגיעים להרים בכושר טוב, אתם מאפשרים לעצמכם את הסיכוי הטוב ביותר.

ביצוע פעילות גופנית אירובית באופן קבוע לקראת הטיול יועיל לכם מאוד. וחשוב גם לזכור שמתיחות ושילוב יוגה בתוכנית האימון שלכם יכולה להיות מועילה במיוחד. 

8.   הגנה מהשמש

זה אולי נראה מנוגד לאינטואיציה, אבל למעשה אתם יכולים להישרף מהר מאוד מהשמש בהרים.

רק בגלל שזה חורף, זה לא אומר שאתם ומשפחתכם לא צריכים הגנה מהשמש.

אתם צריכים למרוח הרבה קרם הגנה ותצטרכו גם משקפי שמש טובים. רוב האנשים מעדיפים משקפי סקי, אם כי כאשר חם מאוד בחוץ הם יכולות לגרום קצת סבל. כדאי גם להביא איתכם שפתון או וזלין להגנה על השפתיים והעור מיובש.

טיפ: במידה ואתם מרכיבים משקפי ראיה, בדקו אם משקפת הסקי מתאימה על משקפי הראיה לפני הרכישה.

9.   אל תגלשו לבד

אם אתם גולשים בלי מדריך, וודאו שאתם גולשים עם לפחות אדם אחד נוסף. גם אם שניכם גולשים מתחילים, זה תמיד עוזר כשיש מישהו אחר איתכם במקרה שנופלים, נפצעים או מאבדים את הדרך.

אם יש לכם חבר עם קצת יותר ניסיון, אז זה יתרון משמעותי.

10. קחו שיעורים פרטיים

אנחנו תומכים גדולים באימוני גלישה כמו שצריך. אנו מאמינים שזו הדרך היחידה למצות את הפוטנציאל שלכם וליהנות באמת מהטוב ביותר שיש להרים להציע. תנו לעצמכם את ההזדמנות להתחיל עם בסיס מתאים ותלמדו את הטכניקות הנכונות.

מדריכי סקי לא רק ילמדו אתכם איך לעשות סקי טוב יותר, אלא גם יקחו אתכם אל המדרונות המתאימים ביותר ויבטיחו לכם חוויה מהנה באמת. מאמני הסקי והסנובורד הטובים ביותר נהנים ללמד אחרים !

אל תוותרו

לא משנה מה תעשו, אל תוותר על סקי עד שתתנו לו סיכוי הוגן. כולם נופלים בזמן שהם לומדים ויתכן שיהיו מקרים שבהם אתם תחשבו האם כל המאמץ שווה את זה.

ואכן, הצורך להתמודד עם הכל יכול לפעמים לגרום לגולשים ותיקים לייחל שהם היו על חוף ים נחים בשמש. עם זאת, לאחר שתעברו את עקומת הלמידה, תרוויחו חוויות מרגשות למשך שארית חייכם ותהנו מכל רגע.