מסלול, פארק או פאודר?

כך תבחרו את מעיל הסקי הנכון לכל סגנון

מסלול, פארק או פאודר?

כך תבחרו את מעיל הסקי הנכון לכל סגנון

היכן תרצו לגלוש היום? מסלול קלאסי? רמפות ענק? נתיבים סודיים ומאתגרים במיוחד? לכל אחד מתנאי השטח האלו קיים המעיל המושלם שיאפשר נוחות וחופש תנועה אופטימלי. צוות המעצבים שלנו מביא איתו שנים של ניסיון, נעזר בפידבק מגולשים והיכרות עם אתלטים מקצועיים – המאפשרים לו לעצב מעילים שעונים לפרטי פרטים על כל צורך ספציפי. לעיתים, המגוון עלול לבלבל. אבל אל חשש, הצוות המקצועי שלThe North Face® ישמח לסייע בבחירה.

חלשנו על המחסנים, עשינו סדר בקולקציות וביקשנו סיוע מחברי נבחרת הסנואובורד של The North Face®, ויקטור דה לה רו ומריון הרטי – ויצרנו יחד מדריך פשוט ואינפורמטיבי לבחירת מעיל הסקי הבא שלכם. מוכנים? בואו נצא לדרך.

פריריידינג
יוצאים להרפתקה בטריטוריות פראיות? מחפשים מסלולים תלולים ומאתגרים במיוחד שנוצרו על ידי אמא טבע? בחרו במעיל סקי פשוט ופונקציונלי. “אתם מחפשים מעיל סקי בסיסי. בלי אקסטרה כיסים, בלי פיצ’רים מיותרים שלא תשתמשו בהם”, מסביר ויקטור דה לה רו. מריון הרטי מדגישה כי בעיניה, שלשה כיסים הם די והותר לתוואי שטח שכזה, “הרי ממילא רוב הציוד שתיקחו איתכם יאוחסן בתרמיל. שימו לב לאורך ולמשקל. בחרו במעיל קל וקצר, כזה שאפשר לשלב עם סופטשל ושכבת בסיס. סטייל זה חשוב, אבל בשטחים קיצוניים, פונקציונליות חשובה יותר.”

פריסטייל 
כמו שרומז השם, בחירת המעיל לגלישת פריסטייל היא עניין של, ובכן, סטייל. רגע לפני שתקפצו על הקיקר ותצאו להשוויץ בטריקים הכי מרשימים שלכם על המסלול, בחרו במעיל סקי או סנובורד שישלים את התמונה לכדי שלמות. “גלישת פריסטייל היא גם צורה של הבעה עצמית. הלבוש הוא חלק בלתי נפרד מהחוויה. כשאני יוצאת לגלוש פריסטייל אני מחפשת מעיל  סקי שיבטא את הסגנון האישי שלי, שירים לי את הביטחון העצמי”, אומרת מריון. “מבחינתי זה אומר מעיל ארוך וצמוד יותר, אבל זו העדפה אישית. לפעמים אני אפילו מוותרת על מעיל ומסתפקת בחולצה מבודדת ומכנסי סקי מתאימות”. ויקטור מהנהן בהסכמה ומוסיף, “בעיני נוחות היא הפקטור המשמעותי. לכן אני כל כך אוהב את המעיל FUTURELIGHT™. הוא לא מורגש, ומאפשר לי להתרכז ברגע ולהתמקד בטריק. עוד עניין שצריך לקחת בחשבון הוא הבידוד. אתם אומנם מוקפים בשלג, אבל זה ספורט אירובי, מה שאומר שהולך להיות לכם חם. אתם לא רוצים מעיל כבד וסופר מבודד, אלא אחד קל יותר מבד נושם ונוח”. 

מגלים את ההר – אם מבחינתכם, סקי או סנובורד הם קודם כל דרך לגלות טבע הררי מושלג, בחרו את המעיל הראוי למשימה. רגע לפני שתעלו על המסלול בחיפוש אחר שלג רך וטרי, וודאו שהמעיל שבחרתם יבליט אתכם בשטח. “חשוב לי להיראות טוב כשאני גולשת עם חברים, אבל הנראות במקרה הזה היא גם עניין של בטיחות”, מדגישה מריון. “גם מקום אכסון הוא חשוב. בסיטואציות כאלו, אעדיף לבחור במעיל סקי עם כמה כיסים אקסטרה, כדי לאפשר לעצמי גישה מהירה ונוחה לפלאפון ואפילו לבקבוק מים. חוץ מכיסים, כשאני גולשת בריזורט אני תמיד מעדיפה גם מעיל סנובורד שכולל קפוצ’ון וצווארון רך. זה נוח, אבל גם חשוב כדי להתגונן מפני מזג אוויר קשוח”. וודאו גם שבחרתם במעיל מבד סופר נושם כמו ה-FUTURELIGHT™, כדי שלא תזיעו יותר מידי. שוב, זה לא רק עניין של נוחות (וארומה…) – הזעה מרובה תגרום בסופו של דבר לטמפרטורת הגוף לצנוח. וכשאתם על פסגת הר מושלג, אפילו ביום חמים, זה עלול להיות מסוכן.

הארדשל? סופטשל? אולי בכלל מעיל פוך? – ולסיכום, שאלת מיליון הדולר: האם לקנות מעיל מסוג “של”, או מעיל מבודד? גם מריון וגם ויקטור מעדיפים לגוון, ונוטים לבחור בשילוב של כמה שכבות דקות על פני שכבה עבה אחת: שכבת בסיס מבודדת, מעליה סופטשל ולחילופין מעיל פוך טבעי או סינתטי, ומעל, הארדשל. שיטת השכבות היא אידיאלית עבור אתלטים מקצועיים, כי היא מאפשרת להם להתאים את עצמם במהירות למגוון תנאים דינאמיים. מלוקיישנים בהם הדגש הוא יותר על סטייל וסגנון אישי, לכאלו שדורשים מיגון מיוחד וספציפי. הבחירה בשילוב של כמה שכבות דקות יותר על פני שכבה אחת עבה מאפשרת גמישות ללא פשרות.

מקווים שעשינו לכם קצת סדר בראש. גלישה נעימה!