איך בוחרים ווסט ריצה

איך בוחרים ווסט ריצה

הקיץ מתקרב במהירות, וזה אומר שהרפתקאות קיץ גדולות ממש מעבר לפינה! בין אם אתם מחפשים לרוץ ברחבי העיר או יום בהרים, ווסט ריצה הוא בגדר ציוד חובה עבור רצי שטח. אם אי פעם חשבתם לקנות אחד, אתם בטח כבר יודעים שיש המון אפשרויות על מה שבמבט ראשון הוא ציוד פשוט. אנחנו רוצים לעזור לכם להפוך את בחירת הווסט לקלה עבורכם.

נפח

נפח הווסטים נמדד בדרך כלל בליטרים. הווסטים מגיעים במגוון גדלים, החל מ-1-2 ליטר ועד 15 ליטר ומעלה. עבור רוב האנשים, ווסט בטווח של 5-12 ליטר הוא אידיאלי. כדי לאמוד את גודל הווסט שאתם צריכים, חשבו על הציוד, האוכל והמים שתרצו לקחת איתכם. קחו בחשבון גם את כמות המים אותם אתם מתכננים לסחוב בחישוב !

ווסטים קטנים ומינימלסיטים יהיו בחירה מעולה עבור מרוצים או ריצות קצרות יחסית, בעוד ווסטים גדולים יותר יאפשרו לכם גמישות רבה מבחינת כמות הציוד שעליכם לסחוב – זכרו שווסט קטן לא ניתן להגדיל אך עם ווסט גדול ניתן לרוץ גם כאשר הוא לא מלא…

התאמה

וסטים מגיעים בהתאמה לשני המינים והן בהתאמה ספציפית לנשים. המידות בדרך כלל דומה למידות החולצות. הדבר הטוב ביותר שאתם יכולים לעשות הוא לנסות מגוון גדלים ודגמים כיוון שיש הבדלים בין הגזרות והיעוד. בניגוד לתרמיל שרק צריך להתאים לכתפיים שלכם בנוחות, אתם רוצים שהווסט יחבק ויעטוף את כל פלג גופכם העליון בצורה נוחה.

התאמה נוחה וצמודה תפחית קפיצות ושפשוף. חשוב במיוחד לנשים לנסות ווסטים שונים, מכיוון שהן מתאימים למידות חזה שונות בצורה שונה מאוד.

בקבוקים (פלאסק) או שקית מים ?

השאלה עתיקת היומין בהחלט מרתיעה כל רץ שטח. אין תשובה נכונה, אבל אולי יש תשובה נכונה עבורך! רוב הווסטים מתאימים הן לשקית מים והן לפלאסקים (בקבוקי שתיה רכים ייעודים). היתרונות של פלאסק הם שאתם יכולים לראות בדיוק כמה שתיתם ושאתם יכולים לשתות שני סוגים שונים של משקאות (2 פלאסקים נפרדים). גם קל ומהיר יותר למלא פלאסקים בתחנות סיוע או ברזיות . שקיות מים נושאת משקל בצורה יעילה יותר על הגב ויכולה לשאת בקלות רבה יותר כמויות גדולות של מים. עם זאת, קשה לדעת כמה שתיתם והם קצת יותר מסורבלים למילוי מחדש.

איך למדוד ווסט

לבשו את הווסט ומלאו אותו בכל טוב ! אחסנו את התזונה, המים והציוד שאתם מתכננים לקחת לשטח.  האם אתם יכולים להגיע לכיסים שאתם צריכים להגיע אליהם בזמן הריצה?

האם אתם יכולים להתאים את הווסט להתאמה טובה בזמן שהוא מלא בציוד?

כמה קל ללבוש ולהוריד אותו?

אתם אתם לוקחים מקלות ריצה או מעיל גשם, האם אתם יכולים להוציא אותם בקלות?

חשבו כיצד תשתמשו בווסט בזמן הריצה ונסו לדמות זאת בחנות. רוב הסיכויים שאם משהו מפריע לכם בחנות, זה יפריע לך בשבילים!

איזה אביזרים אתם צריכים?

התמקדו באלה החשובים למה שאתם צריכים בשטח. אם אתם מתכננים לשאת מקלות ריצה, בדקו לוודא שלווסט יש חיבורים כאלה. כולנו רצים עם הטלפון שלנו, אז בדקו שהוא נכנס לווסט במקום נוח. אם ייתכן שתצטרכו לשאת בגדים או ציוד נוסף, בדקו אם יש רצועות בנג’י על הגב או רצועות הידוק במידה ורצים עם הווסט ריק.