איך לבחור מעיל סקי

איך לבחור מעיל סקי

חום, נוחות, משקל, בידוד, יכולת נשימה וסטייל: אלו הם חלק מהקריטריונים שיש לקחת בחשבון בבחירת מעיל סקי כדי לנצל את המיטב שיש לחורף להציע. הנה הטיפים שלנו לאיך לבחור את מעיל הסקי הבא שלכם.

איזה גולשים אתם?

גולשים במדרונות את הסקי? גולשים אוף פיסט? פרייריד? אולי בכלל סקי טורינג? סגנון הגלישה שלכם הוא הגורם הראשון בקביעת סוג המעיל הנדרש. לדוגמה, מה שאתם צריכים מבחינת חום ויכולת נשימה לא יהיה זהה כשאתם גולשים במורד המסלולים באתר בהשוואה לסקי טורינג במעלה הר מושלג.

חוֹם

לסקי, במיוחד בחודשים הקרים ביותר, אנו ממליצים לבחור במעיל מבודד שיחמם אתכם לאורך כל היום. קל להתקרר כשאתם באתר סקי, במיוחד על הרכבל ובהמתנה בתורים. מעיל מבודד היטב יחמם אתכם במנוחה ויגן מפני הרוח כאשר גולשים מהר.

ישנם שלושה סוגי בידוד:

פוך

למי שמתקרר בקלות, פוך אווז או ברווז הוא בעל איכויות בידוד ללא תחרות.

בידוד סינטטי בסגנון פוך

בידוד מסיבים סינתטיים המחקה את המבנה של פוך טבעי הוא פחות יקר ועמיד יותר, במיוחד במזג אוויר רטוב. זה הופך את הבידוד הסינטטי לחלופה טובה לפוך.

בידוד בד סינטטי

בידוד בד סינטטי קומפקטי הוא מערכת חסכונית יותר ועמידה יותר, אבל היא לא מתכווצת באריזה כמו פוך או פוך סינטטי והיא לא מבודדת באותה יעילות. יכולת הבידוד של בידוד סינטטי תלויה באיכות ובצפיפות הסיבים, הנמדדת בגרמים/מ”ר.

80 גרם/מ”ר: מעיל קל משקל

100 גרם/מ”ר: מעיל טיפוסי רב תכליתי

120 גרם/מ”ר: מעיל חם מאוד

כאשר אתם גולשים בסגנון פריסטייל או סקי טורינג מחוץ לאתר הסקי אתם זזים יותר ועובדים קשה יותר ולכן אנו ממליצים לכם להתלבש לפי שיטת 3 השכבות. קבוצה נוספת שתהנה משיטה זו היא אלו הגולשים באופן קבוע לאורך כל העונה ויוכלו להתאים בקלות את לבושם לתנאי מזג האוויר של היום.

הגנה ממים

הגנה מפני מזג אוויר סוער בהרים היא חיונית וזה התפקיד שממלא הבד החיצוני של המעיל שלכם. ישנם סוגים שונים של ממברנות אטומות למים, והאטימות שלהם נמדדת בסולם שמרבר, התואם את ההתנגדות למים בעמודה סטנדרטית (שמרבר 1 = 1 מ”מ מים). מעילים יכולים לנוע בכל מקום בין 5,000 מ”מ ל-30,000 מ”מ שמרבר, ומעיל נחשב עמיד למים החל מ-10,000 מ”מ שמבר.

3 שכבות או 2?

אולי שמעתם על מעילים דו-שכבתיים או 3-שכבים? זוהי טכניקת ייצור הכוללת הדבקת בדים שונים יחד כדי להגן על הממברנה העמידה למים.

  • עם בד 3 שכבות, הממברנה מוגנת על ידי בד פנימי וחיצוני.
  • עם בד 2 ½ שכבות, הממברנה מוגנת על ידי בד חיצוני ועל ידי “הדפסה” בחלק הפנימי.
  • עם בד דו-שכבתי, הממברנה עמידה למים מוגנת רק מבחוץ בעוד שלפנים יש בטנה מבודדת.

בנוסף לממברנה עמידה למים, לרוב תמצאו טיפול דוחה מים בשכבה החיצונית.

יכולת אוורור

יכולת ה”נשימה” של מעיל היא היכולת שלו לנדף זיעה. ישנן שתי מדידות: RET (התנגדות להעברת חום באידוי) ו-MVTR (קצב העברת אדי לחות) המתבטאת בגרמים/מ”ר/24 שעות.

RET פחות מ-6 / MVTR יותר מ-30,000: יכולת נשימה טובה מאוד

RET בין 6 ל-12 / MVTR בין 20,000 ל-30,000: יכולת נשימה טובה

RET יותר מ-15 / MVTR פחות מ-10,000: יכולת נשימה לקויה

ככל שהפעילות שלכם דורשת יותר מאמץ, כך המעיל שלכם יצטרך להיות נושם יותר.

מאפיינים נוספים

כיסוי ראש, “חצאית שלג”, כיסים ורוכסנים הם כל הדברים שיש לקחת בחשבון בבחירת מעיל. הצרכים שלכם יהיו שונים בהתאם לסוג הסקי שאתם עושים. לדוגמה, תצטרכו יותר אוורור עבור סקי טורינג ומעיל עמיד יותר למים עבור סקי “פאודר”.

כיסוי ראש (קפוצ’ון)

אנו ממליצים לרכוש מעיל עם קפוצ’ון כי ללא קשר לאיזה סוג סקי אתם עושים, כיסוי ראש הוא הכרחי להגנה על הצוואר והפנים התחתונות שלכם במזג אוויר גרוע. דגמים מסוימים כוללים כיסויי ראש נשלפים. ודאו שכיסוי הראש תואם לקסדה ולתנועות הראש שלכם.

חצאית שלג

נמצאת בדגמים רבים, חצאית שלג מונעת משלג להיכנס לתוך המעיל שלכם במקרה שאתם נופלים או גולשים בשלג עמוק. בדרך כלל הוא עשוי מבד גמיש וגומיות אלסטיות עם סגירה בכפתור. היא גם מספקת בידוד נוסף ובדרך כלל ניתנת להסרה.

חור לאגודל והגנה לפרק היד

כמו חצאית שלג, חורי אגודל ושרוולים אטומים לרוח מספקים בידוד נוסף על ידי מניעת זחילה של שלג ואוויר קר במעלה השרוול. מערכת חורי האגודל מספקים בידוד לפרקי הידיים שלכם בין המעיל והכפפה שלכם.

כיסים

בהתאם לדגם של מעיל הסקי, תמצאו מספר כיסים עם פונקציות שונות:

  • כיס טלפון פנימי
  • כיס סקי פס על הכתף או ליד פרק כף היד
  • כיסי חזה
  • כיסי צד
  • כיסי רשת פנימיים לאחסון הכפפות או המשקפיים
  • אוורור (לשיפור האוורור, תגלו שלרוב המעילים יש רוכסני אוורור בבית השחי או מהחזה רוכסן לכיוון הגב).

רוכסנים

גם למען הבידוד והנוחות, רוכסנים יכולים להיות מכוסים ודוחי מים, או אפילו מוגנים בבד רך לתחושה נעימה.

גודל

לבידוד ולנוחות מירבית, חשוב לבחור מעיל במידה הנכונה אשר מתאים היטב למבנה הגוף שלכם. מידות למבוגרים בדרך כלל מתחילות ב-XS ומגיעות עד ל-XXL. אנו ממליצים לנסות את המעיל לפני הקניה או לעיין במדריך המידות שבאתר.

גזרה, צבע וסטייל

סטייל יכול להיות חשוב לגולשים, וזה יהיה שקר להעמיד פנים אחרת! בכל עונה חדשה אנו רואים צבעים וסגנונות חדשים מוצגים על השטיח הלבן. אז זה באמת תלוי בכם אם אתם לובשים מעיל כהה או בעל צבעים צעקניים. רק זכרו להתאים את המעיל למכנסי הסקי שלכם!