כיצד לבחור אוהל טיולים

מנסים לבחור את אוהל התרמילאים האידיאלי? הנה כמה טיפים לבחירת אוהל מתאים להרפתקאות שלכם!

אוהלים הם אחד החלקים המרגשים ביותר של ציוד הטיולים שלכם – האוהל הולך להיות הבית שלכם בשטח ולכן הבחירה הנכונה דורשת כמות בריאה של מחקר ומחשבה. לכן אנו מכסים את תהליך בחירת אוהל הטיולים המתאים עבורכם, כולל עונתיות, משקל, קיבולת ושטח, הגנה מפני מזג אוויר, עמידות ועוד.

עונתיות

הצעד הראשון בבחירת אוהל אידיאלי עבורכם הוא לקבוע מתי תשתמשו בו ואיפה. נתחיל בכך שרוב האוהלים בשוק הם מסוג 3 עונות, וזאת מכיוון שרוב התרמילאים מטיילים במסלולים בעיקר בחודשי הקיץ. עבור קבוצה זו, אתרי קמפינג בדרך כלל יהיו טובים, וקטעים ארוכים של מזג אוויר סוער אינם מהווים דאגה גדולה. בתנאים אלה, אוהל 3 עונות אמור לעמוד במשימה. אם תגיעו לאזור אלפיני או לאזורים אחרים עם רוחות עזות ומזג אוויר סוער או מתכננים לצאת לטייל בחורף, יש סט אחר לגמרי של דרישות ועליכם לחפש אוהל המתאים ל-4 עונות. אבל בסופו של יום, אוהלים לשלוש עונות הם מה שרוב האנשים בוחרים וצריכים  על מנת לספק הגנה מתאימה מרוח ומזג אוויר רטוב ברוב התנאים שאינם חורף.

קיבולת אוהל ומרחב מגורים

על פי רוב, אוהלי תרמילאים מוצעים בדגלים הנעים בין אדם אחד לארבעה. דגמי שני אנשים הם הפופולריים ביותר, ואלה נועדו להתאים לשני כריות שינה ברוחב סטנדרטי זו לצד זו. בחירה באוהל לאדם אחד היא דרך נחמדה לחסוך במשקל, אם כי תרמילאי סולו רבים עדיין מחליטים להגדיל עד 2P מכיוון שהיא מאפשרת קצת מקום נוסף בפנים (בנוסף, יש לכם את האפשרות להביא שותף לטיולים). אוהלים לשלושה אנשים הם פתרון נחמד למשפחות קטנות, לזוגות המטיילים עם כלב, או לאלו שאוהבים לשמור יותר מהציוד שלהם בפנים. לבסוף, אוהלים לארבעה אנשים הם הפחות נפוצים מכיוון שהם קצת יותר כבדים ומגושמים, אך הם יכולים להוות אופציה מתאימה למשפחות.

הכרת הקיבולת של אוהל נותנת לכם מושג לגבי החלל הפנימי שלו, אבל הבנה טובה יותר של המרחב שלו דורשת עוד כמה אלמנטים. דבר ראשון הוא מידות הרצפה (אורך x רוחב) המאפשרת מושג טוב אם היא תתאים לדרישות ולציוד שלכם. בשלב הבא, גובה השיא מייצג את הנקודה הגבוהה ביותר בתוך האוהל – לעתים קרובות ממש באמצע – וזה יכול להיות מועיל כדי לקבוע אם אתם יכולים לשבת זקוף בנוחות. לבסוף, תסתכלו על הצורה הכללית. האם קירות האוהל אנכיים למדי או מחודדים מאוד כשהם עולים? האם הרצפה מלבנית או צרה יותר בכפות הרגליים מאשר בקצה הראש? שתיהן טכניקות קלאסיות לחיסכון במשקל שגורמות לאוהל להרגיש צפוף יותר בפנים. הסתכלות על כל פיסות המידע הללו תביא לכם מושג טוב יותר על נפח הפנים האמיתי של האוהל.

מספר כניסות

אמנם בהחלט לא המאפיין המרגש ביותר, אך מספר הדלתות באוהל הוא שיקול חשוב, במיוחד בקרב אלה שמטיילים עם בן זוג. לטיולים עם שני אנשים או יותר, דלת משני צידי האוהל היא מותרות משתלמת. זה שיש לכם דלת משלכם עושה את זה הרבה יותר קל להיכנס ולצאת בלילה. דלתות בודדות אמנם חוסכות מעט משקל, אבל אם נגישות ונוחות חשובות מאוד עבורכם, זה שיקול משמעותי.

הגנה ממזג אוויר ואוורור

מזג האוויר יכול להיות בלתי צפוי במדבר אפילו באמצע הקיץ, אבל החדשות הטובות הן שכמעט כל אוהל תרמילאים יכול להחזיק מעמד בסערת קיץ קלה. רצפות מוגבהות בסגנון אמבטיה, הדבקת תפרים כדי להפחית את הסיכוי ללחות שתעשה את דרכה ובדים עמידים למים הם חלק מהטכנולוגיות להתמודדות עם מזג האוויר. במידה ואתם מתכננים לטייל בתנאי מזג אוויר קשים ורטובים – וודאו שהאוהל שלכם מתאים לתנאים אלו.

חשובה כמעט כמו הגנת מזג האוויר היא היכולת של אוהל להתאוורר. כל דבר, החל ממזג אוויר סוער וחם ועד צינת לילה בטמפרטורות נמוכות יכול ליצור כמות מפתיעה של הצטברות לחות לאורך קירות האוהל. כדי להילחם בזה, יצרני אוהלים משתמשים במבנה דופן כפול, המעודד זרימת אוויר בכך שגוף האוהל וכיסוי הגשם יהיו שני חלקים נפרדים. בנוסף, תראו חלקים גדולים של רשת נושמת לאורך החלק העליון של עיצובים רבים.

עמידות

כלל שכדאי לזכור הוא “ככל שהמשקל של אוהל יורד, העמידות תפחת”. עבור החומרים על גוף האוהל וכיסוי הגשם, קיים המדד – “D”, שהוא מדידה של עובי הבד (ככל שהמספר גבוה יותר, כך הוא עבה יותר). מומלץ לבדוק את המדד הרשום בכל חלקי האוהל, אך הרצפה היא האזור בו אנו מתמקדים מכיוון שהיא הפגיעה ביותר לדקירות, קרעים ובלאי לאורך זמן.

בקבלת החלטה על רמת העמידות הנכונה עבורכם, עדיף לחשוב על סגנון השימוש שלכם. אם אתם מתכוונים לדבוק בצד הקז’ואלי של הדברים, לשאת מעט משקל נוסף עבור העמידות המוגברת עשויה להיות שווה את זה. ומצד שני, תנועה מהירה וקלילה בטיול פירושה פשרה בעמידות. חלק ניכר מהתרמילאים – גם מתחילים וגם הרפתקנים מנוסים – נוחתים איפשהו באמצע.

אחסון: פרוזדורים וכיסים פנימיים

אחסון ממלא תפקיד ערמומי בבחירת האוהלים. ראשית, הפרוזדורים הם החלק של כיסוי הגשם המכסה את הדלתות, והם מספקים מקום מוגן לתיק ולציוד שלכם. כפי שנגענו לעיל, שתי דלתות ומבואות היא תכונה נחמדה עבור תרמילאים מכיוון שהיא מאפשרת גישה קלה יותר לציוד שלכם בחלק הפנימי של האוהל. ולבסוף, תסתכלו מה מציעים האוהלים מבחינת כיסים פנימיים. זה נחמד שיש כמה כיסים לאורך הגג או הדפנות כדי לאחסן פריטים שאתם רוצים בהישג יד כמו פנס ראש.

גודל ארוז

ברוב המקרים, משקל אוהל וגודל ארוז הולכים יד ביד. אוהלים מגיעים בדרך כלל עם תיק דחיסה המעוצב כמו בוריטו גדול מדי. בדי אוהל ומוטות דקים יותר, באופן הגיוני, קטנים יותר וניתנים לדחיסה, מה שמקל על עיצובים קלים להחליק לתוך התיק. בקצה השני של הספקטרום, לאוהלים שיש להם בדים ומוטות עבים יותר יש היקפים גדולים יותר באופן משמעותי שיכולים ליצור אתגרים להכנסתם לתיק. אם יש לכם חששות לגבי הגודל הארוז של האוהל, דבר אחד שכדאי לזכור הוא שאתם יכולים להתחלק עם בן זוג או לאחסן את המוטות והיתדות בנפרד מגוף האוהל. פעולה זו מפנה לא מעט מקום וגם מקלה על אריזת האוהל בבוקר. בגלל הגמישות באופן שבו ניתן לאחסן ולנשא אותם, הגודל הארוז הנמדד של אוהל הוא רק לעתים נדירות אחד מהשיקולים העיקריים שלנו.